Regulamin Komisji Rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Astrologicznego
Par. 1.
- Komisja Rewizyjna, zwana dalej Komisją, sprawuje stały nadzór nad działalnościąTowarzystwa we wszystkich dziedzinach jego działalności, ze szczególnym uwzględnieniemspraw finansowych.
- Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- a) przeprowadzanie, co najmniej raz w roku, kontroli całokształtu działalności Towarzystwa ze szczególnym uwzględnieniem spraw finansowych, w tym kontrolę działalności Towarzystwa w zakresie zgodności z przepisami prawa i ze Statutem oraz uchwałami Walnych Zebrań Członków;
- b) okresowa kontrola spraw finansowych Towarzystwa i zgodności prowadzonej dokumentacji, w tym rejestrów i ksiąg podatkowych z obowiązującymi przepisami i ze stanem faktycznym;
- c) prawo występowania do Zarządu PTA z wnioskiem o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków;
- d) składanie Walnemu Zebraniu Członków pisemnego sprawozdania ze swojej działalności oraz występowanie z wnioskiem w sprawie udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi;
- e) prawo występowania do Zarządu PTA z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądania wyjaśnień, w tym w sprawach ujawnionych nieprawidłowości lub zaniedbań;
- f) prawo uczestniczenia członków Komisji Rewizyjnej w posiedzeniach Zarządu PTA z prawem głosu doradczego.
- W celu wykonania swoich obowiązków Komisja Rewizyjna może badać wszystkie dokumenty Towarzystwa, żądać od Zarządu wyjaśnień oraz dokonywać rewizji stanu majątku Towarzystwa.
- Komisja Rewizyjna nie ma prawa wydawania Zarządowi PTA wiążących poleceń dotyczących prowadzenia spraw Towarzystwa.
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób, wybieranych przez Walne Zebranie Członków na okres kadencji, która trwa 4 lata.
- Komisja Rewizyjna wybiera ze swego grona przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza na pierwszym swoim posiedzeniu po wyborach. Ewentualne następne zmiany na funkcjach w trakcie trwania kadencji są dokonywane w możliwie najkrótszym czasie po nastąpieniu faktów uzasadniających ich dokonanie.
- Członek Zarządu, Sądu Koleżeńskiego, prokurent, likwidator oraz pracownik zatrudniony w Towarzystwie, a w szczególności księgowy lub inne osoby podlegające bezpośrednio Zarządowi, nie mogą być jednocześnie członkami Komisji Rewizyjnej.
- Uchwała Komisji Rewizyjnej ma moc obowiązującą od dnia jej podjęcia, o ile nie przewidziano w niej wyraźnie późniejszego terminu wejścia w życie.
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej są zwoływane przez przewodniczącego albo wiceprzewodniczącego - o ile jest to możliwe, w porozumieniu z przewodniczącym Komisji.
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż dwa razy w roku. O terminie, miejscu i porządku posiedzenia powiadamiany jest Przewodniczący zarządu PTA.
- Posiedzeniom Komisji Rewizyjnej przewodniczy przewodniczący albo wiceprzewodniczący.
- W posiedzeniach Komisji Rewizyjnej mają prawo uczestniczyć członkowie Zarządu.
- W posiedzeniu Komisji Rewizyjnej mogą w zależności od potrzeb uczestniczyć również inne zaproszone osoby.
- Członkowie Zarządu i osoby zaproszone uczestniczące w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej nie mają prawa do głosowania.
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej są zwoływane przez powiadomienia przekazane: pocztą, mailem, telefoniczne lub w każdy inny skuteczny sposób, do wszystkich uprawnionych osób.
- Każdy z członków Komisji Rewizyjnej winien zostać powiadomiony o planowanym miejscu i terminie posiedzenia oraz porządku obrad, z co najmniej tygodniowym (7 dni) wyprzedzeniem.
- Do ważności uchwał Komisji Rewizyjnej wymagane jest prawidłowe zaproszenie wszystkich członków Komisji oraz obecność co najmniej 50% członków Komisji.
- Komisja Rewizyjna podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów członków Komisji Rewizyjnej obecnych na posiedzeniu.
- Komisja Rewizyjna podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym.
- Osoba przewodnicząca posiedzeniu może zarządzić tajne głosowanie, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komisji Rewizyjnej.
- Członek Komisji Rewizyjnej, który nie zgadza się z treścią podjętej uchwały może zgłosić do protokołu zdanie (stanowisko) odrębne.
- Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej sporządzany jest protokół zawierający w szczególności: miejsce i datę odbycia posiedzenia, imiona i nazwiska obecnych członków Komisji Rewizyjnej, imiona i nazwiska innych osób, jeżeli uczestniczą w posiedzeniu, porządek obrad, liczbę głosów oddanych za poszczególnymi uchwałami oraz treść zdań (stanowisk) odrębnych zgłoszonych przez członków Komisji Rewizyjnej, o ile miały takie miejsce.
- Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji Rewizyjnej obecni na posiedzeniu.
- Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej są przechowywane w siedzibie Towarzystwa lub w innym miejscu wskazanym w uchwale Komisji Rewizyjnej.
- Koszty działalności Komisji Rewizyjnej pokrywa Towarzystwo.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo do korzystania z pomieszczeń biurowych, urządzeń i materiałów Towarzystwa w zakresie, w jakim jest to niezbędne do wykonywania przez nich obowiązków.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Komisję Rewizyjną.